Reklama zewnętrzna – dlaczego warto w nią inwestować?

Nowoczesna reklama zewnętrzna posiada liczne zalety. Jest stosunkowo tania, pozwala na dotarcie z przekazem do szerokiego grona odbiorców oraz podnosi skuteczność każdej kampanii promocyjnej. Jej atutem jest także szeroki wybór nośników – reklama zewnętrzna to bowiem nie tylko klasyczne billboardy czy afisze, ale także reklamy wyświetlane na ekranach w komunikacji miejskiej, citylighty i wiele innych. Dlaczego warto wykorzystać ją jako narzędzie do promowania swoich usług?

Czym jest reklama zewnętrzna i jakie nośniki wykorzystuje?

Reklama zewnętrzna, jak sama jej nazwa wskazuje, określa przekazy reklamowe umieszczone poza miejscem zamieszkania odbiorców. Jej głównym celem jest zdobywanie uwagi i zainteresowania potencjalnych klientów w czasie, kiedy znajdują się poza domem. Na reklamę zewnętrzną składa się całość środków reklamowanych prezentowanych poza budynkami mieszkalnymi przy zastosowaniu odpowiednich nośników. Z reklamą zewnętrzną spotykamy się w miejscach użyteczności publicznej, np. przy ulicach, w parkach, na deptakach, przystankach autobusowych, w komunikacji miejskiej, w centrach handlowych i wszystkich innych miejscach, które są chętnie uczęszczane przez ludzi.

Reklama zewnętrzna wykorzystuje nośniki różnego rodzaju. Do najpopularniejszych należy reklama wielkoformatowa, która najczęściej umieszczana jest na dachach budynków, na ich elewacjach oraz przy ruchliwych skrzyżowaniach ulic. Nieco mniejszym od reklamy wielkoformatowej nośnikiem są billboardy, które spotkać można przy ulicach, na ścianach budynków lub odpowiednio przystosowanych do tego celu słupach. Reklama zewnętrzna przybiera także postać afiszy, plakatów reklamowych, reklam na środkach transportu, neonów, szyldów, citylightów i wielu innych. Ogromne zróżnicowanie dostępnych nośników pozwala każdemu przedsiębiorcy na wybór rozwiązania, które będzie dopasowane do jego budżetu oraz charakteru kampanii reklamowej.

Reklama zewnętrzna – dlaczego warto w nią inwestować?

Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna posiada liczne zalety. W zależności od wyboru konkretnego nośnika jest stosunkowo niedroga w zakupie. Niska cena idzie jednak w parze z wysoką skutecznością tego rozwiązania. Lokowanie reklamy zewnętrznej w miejscach użyteczności publicznej, które codziennie są uczęszczane przez duże grupy ludzi podnosi bowiem jej skuteczność pozwalając niskim kosztem osiągnąć doskonałe rezultaty. Charakter reklamy zewnętrznej pozwala także na docieranie z komunikatami reklamowymi do osób, które na co dzień nie oglądają telewizji oraz nie czytają prasy.

Skuteczność reklamy zewnętrznej wynika także z jej aspektu wizualnego. Tego typu przekaz jest zorientowany na przyciągnięcie uwagi przechodniów i charakteryzuje się ograniczeniem do niezbędnego minimum treści oraz operowaniem kolorami, chwytliwymi hasłami, skojarzeniami i symbolami, które zdecydowanie lepiej zapadają w pamięć niż rozbudowane treści pisemne. Pozwala to odbiorcy błyskawicznie zidentyfikować daną markę lub produkt i wpłynąć na podejmowane przez niego decyzje zakupowe. Jej atutem jest także jej wysoki współczynnik kontaktu – reklama zewnętrzna jest stale widoczna oraz umożliwia dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, np. mieszkańców danej dzielnicy.