Projektowanie graficzne to złożona sztuka. Aby zostać grafikiem, musisz opanować wiele różnych umiejętności i narzędzi. Grafika obejmuje symbole, obrazy i teksty. Są odpowiednio tworzone i łączone, by przedstawić wizualnie pomysły i komunikaty. Zobacz najważniejsze trendy w 2020 roku.
Głębia i realizm 3D
W tym roku będziemy oglądać coraz częściej niesamowite kompozycje 3D. Percepcja głębi jest definiowana jako “wizualna zdolność do postrzegania świata w trzech wymiarach (3D) i "odległości od obiektu”.
Projektanci wkraczają odważnie w nowy świat. Starają się łączyć realizm z płaskim designem. Chcą wypełnić lukę między minimalistyczną konstrukcją a złożonością i autentycznością.
Wyciszone palety kolorów
W ciągu ostatnich kilku lat mogliśmy zaobserwować wzrost popularności odważnych kolorów w designie. W ten sposób marki chciały się wyróżnić na tle konkurencji. Dominowały jasne błękity, eklektyczne żółcie i intensywne zielenie. Jednak w 2020 roku projektanci i marki wycofują się z tych kolorów w kierunku bardziej stonowanej palety. Wyciszone barwy zostały lekko nasycone czernią, bielą lub kolorem uzupełniającym.
Warto zapisać się na profesjonalne szkolenia graficzne. Na zajęciach możesz się m.in. nauczyć łączyć poszczególne elementy graficzne. Szkolenia są dopasowane do potrzeb rynku i aktualnych trendów.
Pogrubione czcionki
Od dawna typografia jest jednym z najbardziej podstawowych elementów projektu. Pozwala komunikować się wizualnie z klientami, wykraczając poza jej dosłowny cel. Ostatnio coraz częściej marki stosują wyraźne czcionki sans-serif w swoich projektach, nawet w brandingu.
Niektóre firmy idą nawet dalej, stosując animację i trójwymiarowy efekt. Eksperymentują z typografią kinetyczną nad statycznymi obrazami. Takie projekty są udostępniane w postaci krótkich, zapętlonych filmów. Jeszcze bardziej podkreślają komunikat i osobowość marki.
Układ asymetryczny
Ujawnienie tylko części projektu lub celowy efekt “niedokończenia” z powodu asymetrii, skutecznie przyciąga uwagę. W ten sposób można odważniej przekazać wiadomość.
Asymetryczny design daje twórcom przestrzeń do swobodnej i abstrakcyjnej komunikacji.
Ultra minimalizm
Wielu ekspertów twierdzi, że minimalizm nigdy nie będzie passe. Wygląda czysto, elegancko, a na stronach internetowych skraca czas ładowania i lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Slack, Monday i Calendly zdają sobie z tego sprawę i wiodą prym w zakresie minimalistycznych stron lądowania. Koncentrują się na wezwaniu do działania i konwersji. Bez rozpraszających elementów tła ich strony są łatwe w nawigacji i ułatwiają rejestrację.
Wspomniany trend koncentruje się na uzupełnieniu białej przestrzeni i prostym przesłaniu. Coraz więcej marek zaczyna za nim podążać. Przy okazji warto wspomnieć o filtrze monochromatycznym. Jest szeroko stosowany na zdjęciach i kompozycjach graficznych.
Izometryczne grafiki
Izometryczne grafiki są obecnie jednym z najpopularniejszych trendów w grafice komputerowej. To oznacza, że będziemy często widywać ten styl na plakatach, stronach i innych projektach. To technika przedstawiania modelu 3D na siatce 2D.