Agencje seo to najbardziej ukierunkowane na pozycjonowanie agencje na rynku. Przeważnie trudnią się one tylko podnoszeniem pozycji naszej witryny w Google i nie mają tak szerokiego zakresu usług co agencje marketingowe czy reklamowe. Agencje takie oferują za to dużo większy profesjonalizm seo, ukierunkowanie się na seo oraz specjalistyczne podejście do pozycjonowania. Czym zatem są agencje seo? Jak działają? Jakie usługi oferują swoim klientom? Czy w Krakowie takich agencji jest wiele? Czy i dlaczego warto korzystać z agencji seo? Odpowiedzi na te pytania oraz przydatne porady zamieszczamy poniżej.
Czym są agencje seo?
Agencje seo to agencje, które zajmują się pozycjonowaniem witryn i oferują usługi z tym związane. Na rynku są nieco mniej liczne niż np. agencje marketingowe, ale pojawiają się coraz częściej i bez problemu znajdziemy agencje działające w naszej okolicy. Agencje takie zajmują się tylko pozycjonowaniem witryn lub głównie tym — oferując też inne usługi marketingowe. Zatrudniają one specjalistów z poszczególnych dziedzin pozycjonowania i świadczą usług na wysokim poziomie. Oferują wiele rodzajów usług, z których możemy korzystać zarówno pojedynczo, okazjonalnie lub kompleksowo i długofalowo. Agencje seo obsługują osoby prywatne, duże serwisy markowe czy średnie firmy i zwykłe małe strony www. Jako że agencje seo są wyspecjalizowane w dziedzinie pozycjonowania, oferują szeroki zakres usług seo, począwszy od doradztwa czy diagnostyki witryny, po przeprowadzenie wielu działań seo, a skończywszy na nowych trendach i nowatorskich usługach pozycjonerskich.
Teksty seo, Content marketing i Copywriting
Pierwszą usługą oferowaną przez agencje seo jest szeroko pojęty copywriting. Agencje takie przygotowują dla swoich klientów zarówno teksty seo, wpisy blogowe, artykuły tematyczne czy wykonują content marketing. Teksty seo są zdecydowanie najpopularniejsze i mają duży wpływ na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google. Są to teksty, które oprócz swojej ciekawej formy dla czytelników zawierają konkretne słowa kluczowe i frazy. To właśnie m. in. na podstawie tych fraz wyszukiwarka określa, o czym jest nasza strona i jak dużo informacji na dany temat znajduje się na niej. Im więcej ich będzie, tym wyszukiwarka ocenia naszą stronę za bardziej przydatną i umieści ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Specjaliści z agencji zadbają również o odpowiednie natężenie tych słów, układ, obecność innych fraz z danej kategorii, długie ogony itp. Specjaliści z agencji seo przygotują dla nas specjalistyczny content czy dowolnie zamówione treści nastawione na użytkownika.
Link Building
Drugą i jedną z najpopularniejszych usług oferowany przez agencje seo jest Link Building. To umieszczenie na zewnętrznych stronach internetowych — np. blogach czy forach wpisów wraz z linkiem do naszej strony. Wyszukiwarka Google ocenia popularność i renomę naszej witryny m. in. na podstawie tego, że inne strony umieszczają odsyłacze naszego serwisu i umieszcza nas odpowiednio wyżej w wynikach wyszukiwania. Agencje seo oferują umieszczenie linków zwrotnych na dobrych jakościowo serwisach i forach, robią to regularnie i w sposób naturalny dodając np. wpisy zachęcające do skorzystania z naszej oferty czy polecają markę.
Optymalizacja witryny
Agencje seo zajmują się również optymalizacją samej witryny. Aby była ona wysoko pozycjonowana, musi być odpowiednio zoptymalizowana. Pracownicy agencji uzupełniają np. tytuły i opisy strony czy metadane, zadbają aby szybko się ładowała czy posiadała linki wewnętrzne i odpowiednią strukturę. To bardzo często pomijana, ale bardzo ważna usługa, która powinna być podstawą jakichkolwiek działań pozycjonerskich. Optymalizacja witryny składa się z wielu mniej lub bardziej istotnych elementów, które mają jednak wpływ na jej pozycjonowanie. Możemy do nich zaliczyć np. dywersyfikację anchorów przy linkowaniu wewnętrznym czy formatowanie tekstu na stronie. Usługę optymalizacji możemy zamówić też jednorazowo i niezobowiązująco — co jest często wykorzystywane przez właścicieli witryn.
Pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie pod Google Voice Search
Zdecydowana większość agencji seo podąża również za najnowszymi trendami i oferuje pozycjonowanie lokalne czy pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Pozycjonowanie lokalne odbywa się poprzez wykonywanie standardowych czynności pod kątem konkretnej lokalizacji. Do takich działań zaliczyć można link building z lokalnych for, dodawanie nazw miast do fraz w tekstach seo, dodanie wizytówki Google Moja Firma na Mapach Google czy optymalizację witryny pod kątem danej lokalizacji. Jedną z najnowszych i coraz częściej oferowanych usług jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe - Google Voice Search. Obecnie to oko. 20 % rynku wyszukiwań a udział ten będzie się z pewnością zwiększał. Przy pozycjonowaniu głosowym użytkownicy zadają pytanie naturalnie do mikrofonu, a sam proces wyszukiwania informacji jest nieco inny. Aby być wysoko w Google również, wtedy gdy użytkownik zada pytanie naturalnie do mikrofonu, musimy pozycjonować naszą witrynę w nieco inny sposób. Z pewnością będzie to zamiescznie long taili, czyli całych zdań zamiast pojedynczych fraz kluczowych w tekstach seo, przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych czy zamieszczanie wielu konkretnych danych na stronie.
Dlaczego warto korzystać z usług agencji seo?
Pierwszym powodem, dla którego warto korzystać z agencji seo, jest jej profesjonalizm. Pracownicy agencji to doświadczeni profesjonaliści, którzy posiadają odpowiednią wiedzę, są na bieżąco z najnowszymi trendami czy aktualizacjami i działają skutecznie. Nie wyrządzają oni nam też negatywnych efektów czy szkód. Agencje seo nie są anonimowe, przez co możemy sprawdzić np. ich portfolio czy opinie. W agencjach tego typu możemy też skorzystać z szerokiego wachlarza usług i zamówić wykonanie wielu czynności w jednym miejscu. Oprócz jakości i renomy z agencjami możemy współpracować długofalowo, co ma dobry efekt dla pozycjonowania, a sama współpraca będzie układała się profesjonalnie np. w przeciwieństwie do częstych opóźnień u freelancerów czy niskiej jakości usług u “przypadkowych specjalistów”.
Kiedy warto skorzystać z usług agencji seo?
Z agencji seo warto skorzystać przede wszystkim, jeśli prowadzimy biznes i nasza strona służy nam do zarabiania pieniędzy. Pozycjonowanie wykonywane przez specjalistów oraz agencję, która nie jest anonimowa czy dostarcza wiele usług seo, z pewnością będzie wydajniejsze i skuteczniejsze niż okazjonalne zamówienie poszczególnych usług u przypadkowych freelancerów. Marketing internetowy w takim wydaniu będzie też przynosić lepsze efekty długofalowo. Agencje seo będą pomocne, jeśli prowadzimy sklep lub duży i skomplikowany serwis gdzie ingerencja profesjonalisty będzie bezpieczna i nieoceniona. Z usług takiej firmy warto też skorzystać przy zakładaniu nowego portalu, aby był on pozycjonowany prawidłowo od samego początku.
Więcej informacji znajdziecie online korzystając materiałów naszego partnera - DevaGroup - pozycjonowanie Kraków.