5 sposobów na promocję sklepu internetowego

Istnieje wiele sposobów na promocję sklepu online, zarówno bezpłatnych, jak i płatnych. Pomagają zwiększyć ruch i ostatecznie poprawić wyniki sprzedaży. Zobacz, na jakie warto zwrócić szczególną uwagę.

Załóż blog

Wielu właścicieli sklepów internetowych zaczyna blogować, mając dobre intencje. Słyszą, że to świetny sposób na promocję, ale często popełniają kilka podstawowych błędów.

  • Publikują niekonsekwentnie.
  • Nie poświęcają czasu na poważne promowanie swoich postów po opublikowaniu.
  • Nie znajdują czasu na aktualizację treści.

Postaraj się nie popełniać takich błędów. Publikuj nowego posta przynajmniej raz w tygodniu. Upewnij się, że używasz różnych nagłówków. W ten sposób poprawisz czytelność tekstu. Pamiętaj też, by dołączyć do niego kilka zdjęć. Dzięki temu przyciągniesz uwagę czytelników.

Poświęć też trochę czasu na jego promocję w najpopularniejszych mediach społecznościowych w ciągu najbliższych czterech tygodni. 

5 sposobów na promocję sklepu internetowego

Reklamy w mediach społecznościowych

Kluczem do reklamy w mediach społeczność jest dokładność kierowania demograficznego. Zwróć uwagę na zainteresowania, hobby, obserwowane strony, wiek, stanowisko pracy odbiorców. 

Przygotuj wciągający film, który edukuje lub bawi odbiorców. Dzięki temu łatwiej dotrzesz do potencjalnych klientów. Retargetuj część odbiorców, która pominęła część reklamową. Ponownie skontaktuj się z użytkownikami, którzy nie dokonali zakupu, kierując do nich specjalną ofertę. Wyślij wiadomość e-mail pod koniec kampanii. Powinna wywołać emocje i zachęcać do działania. 

Nawet jeśli nie osiągniesz docelowego wyniku sprzedaży, opracujesz długoterminowe zasoby treści. Zbudujesz też listę mailową zainteresowanych użytkowników, do których w przyszłości skierujesz swoją ofertę.

Ramki do tablic rejestracyjnych

Wysokiej jakości ramki rejestracyjne od Ramki.com.pl przykuwają uwagę. Są odporne na warunki atmosferyczne i myjnie. Do ich produkcji wykorzystane są innowacyjne technologie znakowania. Wyróżniają się atrakcyjną ceną i doskonałą jakością druku. Świetnie pasują do każdego pojazdu. Na ramkach można umieścić tekst, grafikę, logo, czy zdjęcie. 

Reklamy PPC w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkach może przybierać kilka form. Najczęściej są to reklamy płatne za kliknięcie, w których wyszukiwarki wyświetlają Twoją reklamę na stronie wyników wyszukiwania. Płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę i wyląduje na Twojej stronie. Wyszukiwarka próbuje dopasować reklamę do potencjalnych klientów. PPC zazwyczaj wymaga eksperymentów. Wygospodaruj trochę pieniędzy, by wypróbować kilka reklam. Wtedy metodą prób i błędów znajdziesz najskuteczniejszą reklamę dla swojego sklepu.

5 sposobów na promocję sklepu internetowego

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny ma miejsce wtedy, gdy pozwalasz innym sprzedawać swoje produkty i wysyłasz ruch w witrynie. Jeśli uda im się sprzedać Twój produkt lub usługę, płacisz im określoną stawkę. Ich działania marketingowe możesz śledzić, podając im unikalne hiperłącza. Mogą je zamieścić na swojej stronie internetowej. Zawierają kod identyfikacyjny na końcu linku. 

Sukces programów afiliacyjnych zależy w dużej mierze od rodzaju produktów, które sprzedajesz oraz procentu prowizji, jaką wynagradzasz swojego partnera.