Marketing w mediach społecznościowych ma wiele zalet. Każdy ma głos i każdy może podzielić się swoją opinią. Dostępne są różne platformy i narzędzia social media. Dzięki nim zbudujesz swoją markę. Sprawdź, jakie strategie brandingowe pomogą Ci osiągnąć sukces.
Wielokrotnie udostępniaj posty
Zapomnij o tym, że możesz udostępnić swój post na blogu tylko raz. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie czytelników, musisz udostępnić go wiele razy na wszystkich kontach społecznościowych. Martwisz się, że znudzisz się swoim odbiorcom? Cóż, powinieneś wykazać się kreatywnością. Nie dodawaj ciągle tego samego posta.
Możesz go wzbogacić ciekawym zdjęciem, intrygującym cytatem lub dobrą infografiką. Jeśli jakaś wiadomość króluje w social media, zastanów się, czy możesz ją wpleść do swojego posta. Pamiętaj, że musi to wyglądać naturalnie. W przeciwnym razie osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego.
Zaangażuj czytelników
Treść nie jest ulicą jednokierunkową. Publikujesz swoje posty, a odbiorcy je czytają, prawda? Tak, tak do tej pory działał branding w mediach społecznościowych. Jednak sytuacja w content marketingu uległa zmianie.
Zgodnie z nowym trendem zachęcaj użytkowników do publikowania większej liczby zdjęć lub filmów i oznaczania w nich swojej marki. Możesz nawet zaproponować niestandardowy hashtag i poprosić odbiorców o udostępnianie postów. W ten sposób zbudujesz społeczność, która naprawdę będzie zainteresowana Twoją marką.
Możesz selekcjonować lub polecać najlepsze treści dostarczane przez użytkowników. Zaakcentuj je na swoich kontach w mediach społecznościowych. Dzięki temu dotrzesz do większej liczby osób. Dodatkowo Twoi odbiorcy będą bardziej zaangażowani.
Użyj odpowiednich hashtagów
Twoje treści mogą być genialne, ale co z tego, jeśli nie trafią do odpowiedniej grupy docelowej. Właśnie tam przegrywasz z konkurencją. Aby dotrzeć do właściwych odbiorców, powinieneś uczynić hashtagi integralną częścią strategii budowania marki w mediach społecznościowych.
To świetny sposób na poprawę widoczności. Oczywiście, jeśli będziesz prawidłowo ich używał. Nie przesadzaj z ich ilością. Zamiast dodawać mnóstwo hashtagów, wybierz te, które najlepiej odzwierciedlają Twoją markę. Po kilku postach sprawdź, które hashtagi zyskają lepszą widoczność i zaangażowanie. Używaj ich częściej, ale nie przesadzaj.
Współpracuj z influencerami
Duże marki i uznani blogerzy mają szerokie grono lojalnych obserwatorów. Chcesz budować zaangażowanie w social media? Postaraj się nawiązać współpracę z influencerami. Zachęcaj ich do autentycznych recenzji na temat Twoich produktów. Możesz również udostępniać kody promocyjne lub kupony rabatowe dla ich obserwujących. Zaproponuj konkurs i ciekawe nagrody.
Zaangażuj się w akcję społeczną
Pokaż klientom, że Twoja marka naprawdę dba o sprawę społeczną. Wybierz coś, co pasuje do wartości Twojej firmy. Prawdopodobnie przyciągniesz w ten sposób więcej osób, które mają podobne poglądy. Wspierając istotną akcję społeczną, pokazujesz osobowość Twojej marki.
Zadbaj o obsługę klientów
Zwróć uwagę na sprzedaż krzyżową, dodatkową, posprzedażową oraz usługi serwisowe. Poproś klientów o informacje zwrotne. Niezależnie od branży, obsługa klienta odgrywa ważną rolę w ich pozyskiwaniu i utrzymaniu.